| 
       
      OSSA TR 250i 2015 
      (Manuál 
      ke stažení /
      
      
      originální díly) 
      
        
        
          
            | 
       
      
      Nová TR 250i je kompletně nový model s novým 250ccm válcem, který byl 
      navržen pro pohodlnou, ale stále efektivní jízdu. OSSA 
      vyvinula trialový motocykl založený na novém velmi inovativním konceptu. V 
      podstatě jsme pracovali na přemístění různých součástí motocyklu s cílem 
      vylepšit rozložení hmotnosti s ohledem na různé faktory, jako třeba 
      provozní teplota jednotlivých součástí. Výsledkem tohoto konceptu 
      je například umístění filter boxu ve velmi snadno přístupné poloze. 
      Díly jako nádrž, filter box 
      a chladič byly umístěny v souladu s potřebami trialového motocyklu. 
             | 
            
             
      "Umístění vzduchového filtru ve spodní části 
      trialového motocyklu a palivové nádrže naopak nahoře nebo vedle výfuku, 
      jsou koncepty, které z našeho pohledu na věc, nedávají smysl." říká 
      Xiu, manažer projektu. 
       
      Skutečnost, že nová TR 250i je vybavena elektronickým vstřikováním, 
      umožnila konstruktérům přemístit různé součásti motocyklu bez omezení 
      umístěním tradičního karburátoru. 
       
      "V některých případech byl vstřikovací systém 
      umístěn na stejné místo jako karburátor s palivovou nádrží nahoře, bez 
      uvážení možnosti umístit vstřikování jinde. OSSA mi dovolila začít zcela 
      od začátku, což byl pro mě rozhodující faktor pro vstup do tohoto 
      projektu." řekl Xiu.  | 
           
         
        
       
      
      Motor TR 250i 
      
        
        
          
            | Obsah | 
            249.2 ccm | 
           
          
            | Typ motoru | 
            dvoutaktní jednoválec s 
            přímým vstřikováním do válce | 
           
          
            | Chlazení | 
            Kapalinové | 
           
          
            | Vrtání x zdvih | 
            72.5x60 mm | 
           
          
            | Vstřikování | 
            EFI Kokusan bezbateriový 
            systém | 
           
          
            | Zapalování | 
            CDI Kokusan | 
           
          
            | Spojka | 
            Hydraulická | 
           
          
            | Převodovka | 
            6ti rychlostní | 
           
          
            | Převod | 
            Primární převodovkou, 
            sekundární řetězem | 
           
          
            | Mazání motoru | 
            mix 0.9%, 100% 
            syntetický olej | 
           
          
            | Mazání převodů a 
            spojky | 
            450ml Gear Extreme 
            75W | 
           
         
        
       
      
        
        
          
            
            Výsledkem naší snahy o ideální umístění 
             
            jednotlivých součástí motocyklu je velmi malý motor 
            s válcem směrujícím dozadu. Naším záměrem bylo umístění 
            vstřikování a filter boxu v horní části TR 250i. My v OSSA Motor 
            si myslíme, že tento logický přístup k designu trialového motocyklu 
            perfektně odpovídá snaze jiných výrobců, kteří zkoušejí různé nové 
            konstrukce v motokrosu a enduru. 
             
            Nový dvoutaktní motor je velmi kompaktní a má motorovou skříň z 
            jednoho kusu. Toto řešení velmi usnadňuje přístup k 
            převodovce. 
             
            Dalším důležitým aspektem je levnější údržba díky jednoduchému a 
            přímému přístupu k motoru. Motor může být považován za zcela 
            konvenční ve smyslu geometrie a termodynamiky. Podařilo se nám však 
            sestrojit velmi kompaktní pohonnou jednotku a náš motor je tak 
            jedním z nejmenších. 
             
            Nádrž byla, za účelem lepšího rozložení hmotnosti, 
            umístěna tam, kde na trialových motocyklech obvykle bývá chladič. Vývojáři OSSA 
            Motor považují za vhodné u lehkého trialového motocyklu  
            přesunout těžiště více dopředu. 
             
            Umístění chladiče za nádrž a filter box chrání chladič před 
            zanesením blátem, což se v trialu stává velmi často. Díky tomu 
            může dojít k problémům s motorem, který nemůže pracovat ve správné 
            teplotě. | 
            
            Stojící motocykl potřebuje  rozptylovat teplo vzniklé činností motoru, a k tomu potřebuje 
            větrák osazený tak, jak je to na TR 250i. Každý terénní motocykl potřebuje přísun čistého vzduchu. Díky tomu, že nádrž 
            chrání chladič, může TR 250i běžet za konstantní teploty bez ztrát 
            způsobenými znečištěným chladičem.  
             
            Otočením válce dozadu jsme získali možnost umístit sací ventil 
            prakticky přímo za nádrž, takže vzduch do motoru vstupuje přes filtr 
            v jednom z nejvýše položených míst na motocyklu. Toto řešení lépe 
            izoluje filtr a je také daleko snadnější se k němu dostat skrze 
            vrchní víko. Některé součásti vstřikovacího systému jsou umístěny uvnitř 
            pod tímto víkem, kde nemohou být ovlivněny činností motoru ani vlhkostí.
            Během rozmisťování jednotlivých součástí motocyklu 
            jsme věnovali zvláštní pozornost jejich provozním teplotám. Válec je nakloněn dozadu a výfuk 
            směruje také dozadu. Výfukový sytém tudíž začíná až v prostoru zadního mono-shocku 
            a neovlivňuje tolik činnost ostatních součástí motocyklu. 
            Zadní tlumič má větší objem než běžné trialové motocykly díky 
            přídavné olejové nádržce. 
               | 
           
         
        
       
      
      Rám TR 250i 
      
        
        
          
            | Rám | 
            Trubkový z cr-mo oceli, 
            spodní část ze slitiny hliníku | 
           
          
            | Přední odpružení | 
            Marzocchi 
            aluminium, průměr 40mm | 
           
          
            | Zadní odpružení | 
            Systém s variabilním 
            průběhem s tlumičem TTX Öhlins monoshock | 
           
          
            | Přední brzda | 
            Čtyřpístková se 185mm 
            kotoučem | 
           
          
            | Zadní brzda | 
            Dvoupístková se 150mm 
            kotoučem | 
           
          
            | Přední kolo | 
            28 drátů s 21x2.75 
            pneumatikou | 
           
          
            | Zadní kolo | 
            28 drátů s 18x4.00 
            bezdušovou pneumatikou | 
           
          
            | Lyžina | 
            Alu 7075 T6 | 
           
          
            | Startovací páka | 
            Kovaná slitina hliníku | 
           
          
            | Páka řazení a zadní 
            brzdy | 
            Kovaná slitina hliníku 
            se sklopným koncem | 
           
           
        
       
      
        
        
          
            
            Nádrž z cr-mo oceli a hliníku byla 
            vyrobena v souladu s designem motoru a je umístěna v přední části 
            motocyklu, kde tvoří součást rámu. Tam, kde je obvykle mnoho svárů a 
            tudíž i víc hmotnosti na cr-mo rámech, byly umístěny součásti z 
            litého hliníku. 
             
            Hlavová trubka, nádrž z ušlechtilé slitiny, stupačky a kyvná vidlice 
            jsou také vyrobeny z litého hliníku. Zbytek je vyroben z 
            cr-mo oceli s velmi jednoduchou strukturou svařovanou v 
            ochranné atmosféře. | 
            
            Systém odpružení byl vyvíjen v úzké spolupráci se společnostmi 
            Öhlins (zadní odpružení) a Marzocchi (přední odpružení). Zadní 
            odpružení má inovativní systém přepákování, které je dobře chráněné 
            a přímo integrované do šasi. 
            Systém odpružení Öhlins TTX jsme 
            adoptovali do trialového motocyklu. Tento systém má ventily pístu a 
            nastavení hydrauliky umístěny zvenčí. Tato technologie už byla 
            využita v motokrosu a má mnoho výhod ve snadném a lehce 
            přístupném nastavení.  | 
           
         
        
       
      
      Rozměry a hmotnosti TR 250i 
      
        
        
          
            | Rozvor kol | 
            1.328 mm | 
           
          
            | Výška sedla | 
            655 mm | 
           
          
            | Světlá výška | 
            340mm | 
           
          
            | Objem nádrže | 
            2.6 litrů | 
           
          
            | Suchá hmotnost | 
            64.5 kg | 
           
           
        
       
      Cena 
      175.000,- Kč vč. DPH 
          |